Sykefraværsarbeid i praksis
Project Description

Kurset gir innføring i lovverket, praktiske tips og gjennomgang av ulike virkemidler for å utøve godt lederskap.

Målgruppe:
Ledere, avdelingsledere og ansatte med personalansvar, verneombud og tillitsvalgte.
Kurset krever ingen spesielle forkunnskaper.

Målsetting: 
Gi deltakerne kjennskap til gjeldende regelverk, økt kunnskap om praktisk fraværsarbeid og forbedre lederegenskaper.

Varighet:
3 timer

Innhold:

  • Folketrygdlovens bestemmelser 
  • Rettigheter/plikter
  • Virkemidler i IA og ”Raskere tilbake”
  • Dokumentasjon og utfylling av oppfølgingsplaner
  • Den vanskelige samtalen
  • Aktører i sykefraværsarbeidet; arbeidsgiver, arbeidstaker, NAV, lege, BHT
  • Praktiske eksempler og erfaringsutveksling 

Kurset benytter eksempler og reelle «caser» for å gi deltagerne trygghet i eget arbeid og  gjennomføres ved forelesning, diskusjon og enkelte gruppeoppgaver.

Sted:
Se kurskalender

Tidspunkt:
Se kurskalender

Kursbevis: 
Oppmøte og delaktighet kvalifiserer til kursbevis

Påmelding.
Påmelding gjøres direkte i kurskalenderen eller trykk på lenken "Påmelding for kurs gjøres her". Du booker da kurset online for inntil 3 deltakere og vil motta bekreftelse på epost. Vi tar forbehold om endringer av dato.

Påmelding er bindende. Det tas forbehold om minimum 10 påmeldte kursdeltakere ved åpne kurs. Vi fakturerer kursavgift med forfall 7 dager før avholdt kurs.

Ta kontakt for bedriftsinterne kurs.